Take a fresh look at your lifestyle.

Water Heater Terbaik Di Malaysia 2022

0 1,237

Sekarang, sudah menjadi satu kemestian untuk setiap rumah ada pemanas air mandi (water heater). Ramai berebut untuk pasang water heater terbaik di rumah masing-masing.

Kalau dulu, kita nampak alat ni kat hotel sahaja, sekarang kat rumah pun dah ramai yang pasang alat ini.

Terdapat banyak jenama water heater sekarang, so kena hati-hati memilih supaya korang dapat yang terbaik.

Dalam artikel, saya akan kongsikan 7 alat water heater terbaik yang korang boleh cuba.

Nak tahu?

Teruskan bacaan korang..

Water Heater

1. Panasonic Instant R Series – Water heater terbaik

Panasonic terkenal dengan produk yang boleh dipercayai. Dalam rangkaian water heater terbaik, salah satu contohnya ialah Panasonic Instant R Series.

Walaupun Panasonic Instant R Series tidak disertakan dengan pam untuk melancarkan aliran air, ia membawa haba yang selesa apabila korang mandi pada waktu pagi atau selepas balik kerja.

Ia datang dengan pakej keselamatan penuh, iaitu ada 8 ciri utama.

Ini termasuk selongsong kalis air IP25, bahan tidak mudah terbakar yang digunakan untuk membina unit, pemutus elektrik untuk melindungi daripada kejutan elektrik, pemotongan suhu berlebihan dan banyak lagi!

Selain itu, dengan sensor alirannya, pemanas akan dimatikan secara automatik apabila ia mengesan aliran air rendah.  Ini bukan sahaja menjaga bil elektrik tapi juga bil elektrik korang.

Pemanas air tanpa tangki daripada Panasonic ini sangat mudah dipasang. Ia mempunyai dua butang tombol iaitu, satu untuk power dan satu lagi untuk melaraskan tahap haba air.

Ia mempunyai reka bentuk putih, sangat kemas dan boleh digabungkan dengan kebanyakan background bilik mandi.

Waranty produknya selama 1 tahun (bergantung pada jenis seller yang korang pilih). Jadi kalau korang tak berpuas hati, korang  boleh minta refund produk ini dan ganti dengan yang lain.

2. Jovan Instant – Antara water heater terbaik

Water heater terbaik dan instant daripada Joven ialah water heater yang menarik yang boleh diarahkan dengan pam penggalak AC yang memberikan semburan air yang kuat sambil menjimatkan tenaga.

Ia datang dalam warna perak gelap tetapi juga mempunyai varian cat semburan kelabu gelap dan putih.

Ia juga mempunyai ciri dan aksesori canggih yang boleh korang laraskan ketinggian tiub logam dan kedudukan pancuran mandian, serta mod semburan kepala pancuran air.

Dilengkapi dengan banyak ciri keselamatan yang memberi manfaat kepada korang sekeluarga.

Sebagai contoh, ia mempunyai teknologi pemotongan haba, anti-panas, penderia aliran keselamatan, perlindungan lonjakan kuasa, pematuhan IP25 dan tangki penebat gentian nilon.

Walau bagaimanapun, korang perlu membelanjakan dua kali ganda daripada pemanas air biasa untuk produk ini.

Jadi jika korang nak water heater terbaik yang bergaya, selamat dan tahan lama, pemanas air Joven ialah pilihan yang sangat baik!

3. Toshiba Digital

Pemanas air mandi daripada Toshiba yang canggih ini mampu panaskan air dengan cepat.

Ia mempunyai rangkaian ciri yang lengkap.

Pertama, ia mempunyai paparan digital LED yang menunjukkan suhu air.  Selain itu, korang akan melihat setting yang boleh korang pilih untuk pemanas air seperti mod senyap atau penjimatan tenaga.

By the way, ini semua benefit dari pam DC yang dibina di dalam water heater ini.

Pam DC bertanggungjawab untuk meningkatkan tekanan air supaya korang boleh enjoy masa mandi dan dalam masa sama jimat elektrik.

Satu lagi ciri best yang ada ialah gegelung pemanasan dwi tangki yang memanaskan air dengan lebih cepat. Korang tak payah tunggu 20 saat untuk air menjadi panas.

Sudah tentu, ia datang dengan set ciri keselamatan termasuk perlindungan auto-potong keselamatan, anti-kebocoran dan slash, supaya korang mandi dengan senyap dan nyaman.

 Harganya water heater ini agak mahal tetapi sangat berbaloi untuk yang mementingkan keselesaan dan kualiti.

4. Panasonic Jet Pump

Jika bekalan air di rumah korang ada masalah tekanan air yang rendah, pemanas air dari Panasonic boleh tolong korang selesaikan masalah .  

Salah satu pemanas air yang paling popular di Malaysia dengan penarafan 4.6/5 daripada lebih 200 ulasan, ia menggunakan pam jet penggalak untuk kuatkan tekanan air.

Tekanan airnya yang kuat, pemanas air ini direka khas untuk mengekalkan tahap hingar serendah mungkin.

Yang best, pam DC pada pemanas air ini adalah cekap tenaga dan dapat memastikan kos elektrik korang tak melambung tinggi.

Ia mengandungi pam jet penggalak untuk tekanan air yang lebih kuat. Turut ada 9 titik keselamatan.

Jangan risau, korang boleh dapat waranti 5 tahun pada DC Pump jika berlaku kerosakan (bergantung pada seller).

5. Alpha Smart Revo-i

Nak pemanas air mandi moden?

Korang boleh pasang water heater terbaik dari Alpha Smart Revo. Ia mempunyai paparan digital yang simple lagi mesra pengguna yang merevolusikan pengalaman menggunakan pemanas air.  

Ini membolehkan korang laras suhu air dengan mudah semasa tengah mandi.  Walaupun Alpha Smart Revo menjimatkan penggunaan air, ia menyembur lebih daripada 300,000 titisan air sesaat yang membuatkan experience mandi macam korang mandi bawah air terjun!

Akhir sekali, kalau korang nak elakkan pembaziran air, korang cuma hidupkan Mod Ekonya kerana ia jimatkan sehingga 30% daripada kos tenaga.

Alpha Smart Revo didatangkan dalam 3 warna yang cantik iaitu mocha, satin dan rose gold.

6.Rubine Rain Shower

Kalau korang suka experience pemanas air macam kat hotel 5 bintang, korang boleh cuba pemanas air pancuran hujan Rubine.  

Ia mempunyai reka bentuknya yang elegan. Selain itu, ia menawarkan pengalaman mandi yang menakjubkan!  Pengalaman mandi hujan dipertingkatkan dengan aliran air minimum 2L seminit, dengan pengalaman semburan air licin seperti sutera.  

Selain itu, korang boleh tenangan fikiran korang sebab ia datang dengan waranti 5 tahun pada pam senyap inverter, dan waranti 7 tahun pada elemen pemanas.

7. Midea

Walaupun Midea ini adalah salah satu pemanas air termurah di Malaysia tanpa pam, Midea MWH-38P3 menawarkan tekanan air yang lebih kuat.  

Ia mempunyai ciri yang ketara ialah teknologi whirl flow yang mengekalkan suhu air yang malar walaupun tanpa penyimpanan. Ia juga beroperasi secara senyap dengan Pam Inverter Senyap DC.

Leave A Reply

Your email address will not be published.