Take a fresh look at your lifestyle.

7 Mesin Jahit Portable Yang Senang Di Bawa Ke Mana Saja

0 407

Bagi korang yang baru nak belajar menjahit, kalau boleh elakkan membeli mesin jahit industri(high speed) sebab mesin ini kalau korang tidak biasa gunakan, susah korang nak kawal kelajuannya. Sebagai permulaan, belilah mesin jahit portable dan korang berlatihlah sehingga dapat mengawal mesin jahit dengan baik.

Pendek kata, korang perlu belajar mengawal kelajuan mesin dahulu. 

Biasakan diri dengan mesin jahit portable dahulu. Apabila sudah buat banyak jahitan atau kerap menjahit, barulah tukar ke mesin jahit industri(high speed)

Menjahit memerlukan proses pembelajaran secara berperingkat supaya anda tidak berasa cepat berputus asa.

Dalam post ini, kami ingin kongsikan 7 Mesin Jahit Portable Yang Sesuai Untuk Beginner yang boleh di bawa ke mana-mana sahaja.

1. Portable Electric Mini Sewing Machine

Mesin jahit ini adalah alat mudah alih dengan harga yang sangat mampu milik dan berbaloi untuk korang yang baru mula belajar menjahit.

Mesin jahit ini berfungsi dengan hanya kawalan pedal dan mampu menjahit dua jalur jahitan dalam satu masa. Memiliki ciri ringan, dwi fungsi dengan bateri dan wayar serta dilengkapi lampu LED.

Mesin jahit ini sudah pasti dapat membantu keperluan jahitan korang dirumah. Bukan hanya berguna untuk kehidupan sehari-hari seperti menjahit kancing baju, pakaian yang terkoyak, dan lainnya. Menjahit juga boleh jadi salah satu hobi yang memberikan hasil pendapatan kepada korang.

2. Singer Start 1306 Sewing Machine

Jenama Singer adalah satu jenama yang tidak asing lagi dengan kualiti barang-barang keluarannya termasuk Mesin Jahit.

SINGER START 1306 adalah sebuah mesin jahit yang boleh menjahit jahitan asas, lubang butang dan jahitan dekorasi.

Mesin ini ringan dan kompak, sesuai digunakan untuk menjahit pakaian.

Korang boleh tampil menawan dengan busana bergaya hasil rekaan korang sendiri dengan bantuan mesin jahit dari Singer ini.

3. Singer 4423 Heavy Duty Sewing Machine and Extension Table

Singer 4423 Heavy Duty Sewing Machine ini lebih sesuai digunakan untuk menjahit material tebal seperti langsir dan kain jeans. Boleh la korang menjahit langsir untuk raya nie.

Mesin jahit dari Singer ini adalah lebih kuat dan kukuh serta memiliki jaminan waranti selama enam bulan.

Tambahan, alat ini mampu menjahit dengan lebih laju hingga 23 jenis rekaan jahitan.

Yang lebih menarik, korang akan menerima meja sambungan secara percuma dengan setiap pembelian mesin jahit ini.

4. Handy Stitch Portable Cordless Electric Sewing Machine

Mesin jahit tangan dengan harga mampu milik ini sangat mudah untuk dibawa kemana-mana.

Alat berfungsi dengan kuasa bateri dan boleh digunakan untuk jahitan asas.

Sangat berguna untuk menjahit pakaian yang koyak atau membaiki pakaian.

Mesin juga sangat ringan, sesuai untuk dibawa melancong atau pulang ke kampung halaman.

5. Singer 151511J Singer Needle Lockstitch Portable Sewing Machine

Singer 151511J ialah mesin jahit lockstitch mudah alih, yang bermaksud ia menghasilkan jahitan lurus dengan memaut dua benang – satu dari jarum dan satu dari gelendong – untuk menghasilkan jahitan yang korang buat sangat kuat.

Model ini direka bentuk untuk membantu korang membuat jahitan umum seperti membaiki pakaian, mencipta pakaian baharu atau membuat barangan rumah.

Mesin ini mempunyai pedal kaki untuk kawalan dan boleh dikuasakan oleh elektrik atau bateri, bergantung pada model.

Singer 151511J adalah mesin yang ringan dan padat menjadikannya mudah untuk diangkut dan disimpan. Secara keseluruhannya, ia adalah mesin jahit asas, peringkat permulaan yang sesuai untuk kegunaan rumah.

6. Brother NV980D Sewing And Embroidery Machine

Suka kartun Disney? Mesin jahit ini boleh menjadi sasaran! Jenama mesin jahit mudah alih ini adalah mesin jahit dengan edisi khas, bekerjasama dengan Disney.

Ia mempunyai reka bentuk yang unik dan comel yang dilengkapi dengan imej watak kartun Disney. Mesin jahit mudah alih Messina yang berkualiti ini sangat tahan lasak dan tidak mudah rosak.

Dilengkapi dengan fungsi jahitan penuh, quilting, dan juga sempadan dengan adat dan abjad.

Tersedia dengan 404 corak jahitan terbina dalam, 97 abjad embrio, 40 aksara Disney terbina dalam, 10 lubang butang automatik dan banyak lagi!

7. Handheld Sewing Machine

Mesin jahit tangan ialah peranti padat dan mudah alih yang membolehkan korang menjahit kain dan membuat pembaikan semasa dalam perjalanan. Ia direka untuk projek jahitan berskala kecil, seperti mengelim seluar, membaiki koyakan atau menjahit kepingan hiasan kecil.

Mesin jahit tangan datang dalam pelbagai jenis dan reka bentuk, tetapi kebanyakannya berfungsi dengan mencipta jahitan kunci menggunakan gelendong dan jarum. Mereka biasanya memerlukan bateri atau penyesuai AC untuk menghidupkan mesin.

Untuk menggunakan mesin jahit tangan, korang perlu mengikat jarum, memuatkan gelendong, dan memegang kain di tempatnya sambil membimbingnya melalui mesin. Bergantung pada model, korang mungkin perlu melaraskan ketegangan dan panjang jahitan secara manual.

Walaupun mesin jahit tangan boleh menjadi mudah untuk pembaikan cepat dan projek kecil, mereka tidak berkuasa atau serba boleh seperti mesin jahit tradisional. Mereka mungkin bergelut dengan fabrik yang lebih tebal atau tugas menjahit yang rumit, dan jahitan mungkin tidak begitu kuat atau tahan lama.

Secara keseluruhan, mesin jahit tangan boleh menjadi alat yang berguna untuk ada dalam kit jahit korang untuk pembaikan di tempat dan projek jahitan kecil, tetapi untuk tugas jahitan yang lebih besar dan lebih kompleks, mesin jahit tradisional akan menjadi pilihan yang lebih baik.

Leave A Reply

Your email address will not be published.