Take a fresh look at your lifestyle.

Mangkuk Tingkat Terbaik Dan Tahan Panas – 7 jenama Utama Pilihan Ramai

0 523

Pasti tak ada yang sangkal, kalau saya katakan, mangkuk tingkat terbaik adalah mangkuk klasik yang jenis lama yang bersinar-sinar tu… cuba cek kat almari mak korang… ada tak mangkuk tingkat jenis tu?

Mangkuk bertingkat menjadi piawai sejarah tradisional, dan orang dahulu sering guna untuk bagi makanan kepada tetamu atau ahli keluarga.

Sekarang pun, orang ramai masih juga guna mangkuk tingkat ni… cuma dalam versi yang berlainan dan lebih moden.

Korang boleh tengok bermacam jenis mangkuk tingkat kat bawah ni.

Mangkuk Tingkat Terbaik

1. Elianware 4 Layer Tier Microwaveable [BPA FREE] Square Tiffin Food Carrier Lunch Box with Cariolier

Walaupun diperbuat daripada PP, yang mungkin menyebabkan makan tengah hari korang menjadi sejuk dengan cepat, bekas makanan pelbagai peringkat ini boleh menahan haba.

Bekas simple tapi menarik ni boleh digunakan dalam ketuhar gelombang mikro untuk panaskan balik makanan tu.

Ingat, semasa dipanaskan dalam microwave, kena buka dulu penutupnya ye.

Produk dari Elianware ini berkualiti dan selamat. So korang boleh simpan makanan dalam ni dengan senang hati.

Ia mempunyai empat tingkat. Sesuai untuk dijadikan bekas makanan untuk kirim ke sahabat handai atau keluarga dan juga untuk isi makanan semasa berkelah di pantai bersama keluarga.

2. Famsy Laura Series Tiffin Carrier

Mangkuk tingkat jenis Famsy ni, sesuai juga dijadikan hadiah kepada isteri korang. Dengan harapan… nanti makin rajinlah isteri sediakan bekal setiap hari.

Reka bentuknya agak tradisional dan menawan, dengan corak bunga di bahagian luar

Paling best lagi, korang boleh custom nama kat magkuk tu. Special gitu!

Terdapat beberapa saiz dan warna untuk dipilih, dan penutupnya tahan panas, menghalang makanan daripada menjadi sejuk dengan cepat.

3. Tupperware 790ml Triffin Delight Set with Cariolier

Mangkuk tingkat terbaik jenama Tupperware yang popular ini sesuai untuk ibu-ibu yang gemar pergi berkelah atau menghadiri potlucks.

Ia datang dalam warna merah jambu dan merah dan sesuai untuk dijadikan hadiah untuk wanita.

Oleh kerana saiznya yang besar, bekas ini boleh memuatkan pelbagai jenis lauk dan makanan seperti ayam goreng, bihun dan kuih muih.

Ia mempunyai ciri kedap udara yang menjadikannya sesuai untuk menyimpan biskut dan keropok.

4. Horse, Kiwi, E-Central Brand Food Carrier Stainless Steel Tiffin Carrier Lunch Box

Dengan bekas makanan mampu milik jenama Horse ini, korang boleh berkongsi juadah berbuka puasa dan raya dengan jiran dengan mudah.

Mangkuk bertingkat datang dalam pelbagai saiz, termasuk 2 tingkat, 3 tingkat dan 5 tingkat.

Biasa mak-mak dan nenek-nenek kita suka sangatlah mangkuk tingkat jenis ini.

5. Aurasia Enamel Tiffin Carrier

Untuk yang jenis suka bawa bekal ke tempat kerja, memang kena dapatkan mangkuk tingkat logam jenama Aurasia ni.

Mangkuk bertingkat ni ada bermacam saiz:

  • 12 cm 2 tingkat
  • 14 cm 3 tingkat
  • 14 cm 4 tingkat

Ia selamat untuk diisi dengan makanan kerana ia diperbuat daripada logam kuat yang telah disalut enamel dan bebas BPA.

Oleh kerana enamel boleh bertolak ansur dengan suhu rendah dan tinggi, termasuk pembekuan, makanan panas pun boleh disimpan di dalam bekas ini.

6. Lion Star Food Carrier /Lunch Box/2 Stacks Food Storage

Hidangan asas putih yang diimport dari Indonesia ini sesuai untuk individu yang inginkan bekas makanan ringan.

Diperbuat daripada plastik dan mempunyai penutup, sangat sesuai untuk bawa bekalan ke tempat kerja, sekolah atau potluck.

Sangat mudah dibersihkan dan tahan lama.

Terdapat tiga saiz mangkuk lapisan tersedia untuk korang iaitu dua tingkat, tiga tingkat dan empat tingkat.

Setiap mangkuk mempunyai kedalaman 60mm, ia juga sesuai untuk makanan berkuah seperti sup dan kari.

7. Figaro Household Multi Layer Thermal Lunch Box Stainless Steel Lunch Box

Kurang selera makan jika terpaksa makan bekal yang dah sejuk?

Jangan risau, mangkuk tingkat terbaik ini ada fungsi pemanas.

Ia boleh memanaskan makanan selama sekitar 1.5 hingga 3 jam.

Bahagian luar mangkuk dibina daripada PP, manakala bahagian dalam diperbuat daripada keluli tahan karat 304.

Paling best, walaupun terbalik, makanan tetap tak tumpah. Penutupnya adalah anti tumpahan.

Leave A Reply

Your email address will not be published.